søndag, marts 14, 2010

Grækarismessa


I dag var der "Grækarismessuhald" i midtbyen i Tórshavn. Grækarismessa er d. 12. marts, og den bliver afholdt for byde vores nationalfugl, strandskaden (Tjaldur), velkommen. Strandskaden flyver også til Irland, Skotland og England.

En mand ved navn Sverre Patursson, der var en kendt fugleven (og i øvrigt er min olde-oldefars bror), fandt i 1943 på at fejre vores nationalfugl denne dag, og er den blevet fejret hvert år siden. Denne dag bliver der dog ikke lavet mere end at hejse flagene, og så er der altså dette Grækarismessuhald nede i byen, hvor spejderne marcherer og der bliver holdt en tale.
Far og mig ser på spejderne.




Vi mødte Ása omma og Sven abbi, og de bød på kaffe og kage i "Kaffihúsið" nede ved havnen.
Far og omma :)
Abbi tog mig med ind i Røde Kors´ boghandel, hvor vi fandt to bøger til mig:) Her kommer jeg løbende for at vise mor, far og omma bøgerne :)

Ingen kommentarer: